De voorbereidingsschermutselingen - Reisverslag uit Gaanderen, Nederland van Rene en Bert - WaarBenJij.nu De voorbereidingsschermutselingen - Reisverslag uit Gaanderen, Nederland van Rene en Bert - WaarBenJij.nu

De voorbereidingsschermutselingen

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Rene en Bert

15 Mei 2018 | Nederland, Gaanderen

Hoe druk kan een mens zijn met de voorbereiding voor een fietstocht van 12 dagen? Nou, behoorlijk. We hebben duizenden km's aan fietstochten gedaan maar die duurden nooit langer dan een dag. Wanneer er meer dagen te fietsen waren op (vakantie)trainingstochten in Frankrijk of Duitsland hadden we altijd een vaste uitvalsbasis. Nu niks van dat alles. We hebben twee inimini Ortlieb fietstassen aan een bagagedrager op de racefiets hangen. Geen gezicht! Alles wat daar niet inpast gaat in een fietsrugzakje.
Het technisch nakijken van de fiets had al direct tot gevolg dat er nieuwe achterwiellagers zijn gemonteerd en vanaf de cranck-as staart me ook een nieuw lagerset aan. Daar klonk al meer dan een half jaar een licht getik maar met onze 'buurt'tochten was verhelpen niet heel erg urgent, vond ik. O ja, het balhoofd had ook de nodige speling; ook verholpen. Anders dan bij Rene heb ik nog wel hetzelfde zadel . . . :) De komende dagen maar eens kijken hoeveel onderbroeken er mee moeten.

• 15 Mei 2018 - 13:06

Hanneke:

Ook het thuisfront is ingezet bij de voorbereidingen. En heeft dit met liefde gedaan. :-)

• 15 Mei 2018 - 18:03

Karien:

Wat een leuk avontuur! Leuk ook om je/jullie zo te volgen

• 15 Mei 2018 - 20:17

Bertie:

Twee onderbroekjes, eentje aan en eentje wappert als vlaggetje te drogen aan de bagagedrager

• 16 Mei 2018 - 08:52

Thomas:

Wanneer start de "moeder aller tochten"?
    Zomaar een tip van een medefietser, een nieuwe ketting kan ook wonderen doen!
    Bandjes nagekeken? aan de binnenkant ook gecontroleerd?
    Plakspullen op orde?
    Reserve binnenband in de bagage?
    Voedingsplan gemaakt?

Nagekomenbericht:
    Verzetten ook gecontroleerd?

• 16 Mei 2018 - 09:41

Bert:

Goeie tips! De tocht start de 22ste. Ketting kan nog een poos mee, nieuwe buitenbanden, binnenkanten/ velglinten OK, plakspullen in soorten en maten, 3 binnenbanden, schoenen lopen heerlijk, stuurlint gaat al 11 jaar mee, route tot Veldenz in de Eiffel op GPS, daarna Groene Route naar de Middellandse zee op kaart/GPS. Voedingsplan? Eeehh, goed ontbijt, koffie mit Torte und Sahne/cafe au lait avec pomme de tarte, lunch, 's middags een herhaling van 's ochtends en 's avond kouwe pilsjes en hasta la pasta! We hebben er zin in! :)

• 16 Mei 2018 - 09:44

Bert:

Het is inderdaad een leuk verzetje. ;)

• 16 Mei 2018 - 17:43

Eddy:

Spannend boys, veel succes alvast, ik blijf jullie volgen.
    Eddy.