Frengels - Reisverslag uit Vittel, Frankrijk van Rene en Bert - WaarBenJij.nu Frengels - Reisverslag uit Vittel, Frankrijk van Rene en Bert - WaarBenJij.nu

Frengels

Door: Bert/René

Blijf op de hoogte en volg Rene en Bert

28 Mei 2018 | Frankrijk, Vittel

Er vandaag maar weer eens een mooie klap op gegeven; een kleine 80 km. We zijn aanbeland in waterstad Vittel. Naast het bekende bult-op, bult af hadden we ook stevige gevallen van draaien en keren omdat mijn Garmin ons een aantal keren over onverharde wegen stuurde. Een absolute no-go voor onze racefietsen. Vanochtend koffie in een bijzonder restaurantje. Onze cappuccino bestelling werd aangenomen door de dochter en op het terras gebracht door de vader. Alles wat een cappuccino een cappuccino maakt zat er echter niet op, in of aan. Rene en ik bromden wat tegen elkaar over de vreemde uitvoering. Die geluiden werden gehoord door de dochter die de vader terug naar binnen commandeerde. Wat pa vervolgens bracht leek nog het meest op een stevige beker slagroom waarbij op de bodem nog wat koffie te zien was; heerlijke caloriebom!
De lunchbestelling ging ook niet helemaal soepel. We hadden op het terras een goed gesprek in het Frengels met de restaurantmevrouw maar kwamen er maar half&half uit. Binnen zou zich het culinaire walhalla uitgestald hebben maar bij inspectie bestond dat uit salades en kazen. We hadden toch echt begrepen dat zich ergens daar ook de afdeling proteïne moest ophouden. Niet gevonden. Lang verhaal kort; we hebben gesmuld van Franse frieten met daarbij aan een sateprikker van overmaatse lengte o.a. de Franse variant van frikandel (maar dan anders), van knakworst (maar dan anders) en iets wat nog het meest op spek leek. Een ondefinieerbare maar heerlijke saus erbij
De vriendelijke meneer van ons onderkomen had geen computerdata meer, vertelde hij zojuist emotioneel bij aankomst; complete website&gegevens gehackt door de hufters van een of andere Ransomware virustoestand. Maar gelukkig hoefde hij maar 7000 euro’s over te maken naar een bitcoinellendenummer en z’n site zou weer vrijgegeven worden. Toch? Z’n provider had hem inmiddels verteld dat ondanks een beheer- en onderhoudspakket er geen backup beschikbaar was. Gefeliciteerd met zo’n club! We gaan een koud pilsje zoeken!

• 28 Mei 2018 - 21:21

André En Nel:

Hoi René en Bert. Wat een prachtig verslag en foto,s.
    En dan ook nog enorme afstanden fietsen.
    Maar jullie werden mooi verwent in de taverne.
    Geniet van het volgende gedeelte en succes.

• 29 Mei 2018 - 13:30

Michel Clappers:

Mooi verhaal, kreeg er na het zien van de foto's een mooi beeld bij.
    Maak mij wel zorgen om jullie eetgewoonten, dit past niet echt bij de inspanning die geleverd moet worden.
    Hopen dat dit jullie niet zal opbreken, veel plezier bij het voortzetten van de reis.

Gr Michel